Kuala Lupur

Fick tag i biljetter till huvudstaden men de var ratt dyra...men nu ar vi i alla fall har och det kanns skont.
Ikvall far vi se om vi aker och ser twintowers eller bara tar en tidig kvall, for imorgon blir att hoppa upp tidigt for da vantar trekking i regnskogen, vi kommer aven spendera en natt dar. Blir spannande!

=)

julia-Langkawi

Anette du ar den samsta pa uppdatera, vad haller du pa med?(facebook)

men men..
Basta dagen ever idag. Jiiiihooo

Akt vattenskoter i 4 timmar, lekt med den, snorklat lite, besokt oar och sett en massa havsornar.
Fantastisk dag!
Alskar vattenskotrar
Alskar sol
Alskar Malaysia

Enda orohetsmomentet under dagen ar alla javla brannmaneter!!! sag en hel del brannmaneter idag, och dar vi stannade for att bada tyckte guiden bara att vi skulle bada vid sidan av den roda slibbiga saken..sagt och gjort, vi tog ett gladjeskutt i form av kanonkulan ner i vattnet.

Imorgon tankte vi satta vara rumpor pa flygplatsen och hoppas pa att det finns lediga platser kvar till Kuala Lumpur. Under fradagen smider vi sedan nya planer som leder bort mot malaysias regnskog i innlandet.
Onska oss lycka till.

Har ar vi imorgon=)

Jullan-Langkawi,Malaysia

Jajemen, imorse gick speedboaten mot malaysia, satt som en spand pinne i borjan av farden, kanndes som att baten skulle delas rakt av nar den skarde vagorna. Anette verkade daremot tycka att det var trevligt..hon satt med ett leende hela vagen. Val iland treaffade vi en kvinna som fragade om vi ville dela taxi med oss, hon visade sig vara en spakvinna/se-in-i-framtiden-kvinna. Hon hade iaf tankt aka med farjan men fatt en konstig kansla sa hon hade bytt till speedboaten, visade sig sedan att farjan hade gatt sonder under farden...en smula lustigt sager jag bara! Var aven en incident med min fodelsedag som visade hennes "syniska" sida.

Gillar Langkawi fastan jag inte sett sa mycket av det an, vi har hittat boende vid stranden men kommer byta(till ett slott) imorgon. Trots att det uppstod ett litet(STORT) problem under dagen. Sa har vi hallt humoret uppe.. visade sig att chips och cola ar en bra transportdrog! Aja problemet ar att anettes bankkort inte fungerar sa hon kan inte ta ut nagra pengar. Tur att problem ar till for att losas. Jada, vi loser det helt enkelt=P

Ikvall kan jag satta hogra handen pa att det kommer atas pizza. Eller varfor inte nu? Ja nu gar vi och ater pizza, sen utforskar vi staden.

puss=D

julia- Koh Lipe

Idag ar livet underbart
Igar var det rent at helvette

Gick runt i flera timmar och letade nagonstans att bo men det var fullt overallt, vi gick langs gatan mot andra sidan on i hopp om att slippa sova pa gatan. Graten var nara, Anette var ratt bitchig haha..nasta gang ska jag vara beradd att mata henne med cola. Var for ovrigt 100 grader varmt, hungeigt, torstigt och svettigt. Otrevliga saker, jag vet, men valde att lamna henne brevid en hund pa stranden och fortsatte bort mot de (oandligt!?) langa stranden..
Full efter full fick jag som svar och holl nastan pa borja grina. I slutet av stranden sa de att jag kunde prova pa bungalowsarna bakom klippan, just vad jag gjorde. Det var lagvatten sa jag kunde ga runt den. De hade ett ledigt rum, var inte tyrevligt, inte alls, men det var lixom sista utvagen sa jag sprang tillbaka till Anette med lattnad och lycka over varat (ackliga och egenligen valdigt otrevliga) boende.

Skont med tak over huvudet, men de var sa javulskt risigt stalle att vi ville darifran sa fort som mojligt, tog darfor varsin snabbdusch..och da...kommer myror STRUTANDES/HOPPANDES/ATTAKERANDE genom vaggen dar dushslangen satt fast. kult? NEJ! Slangde pa oss klader och gav oss genast ut for att leta nagonting att doda tid med(for att slippa atervanda till helvettet).

Sakt och gjort, vi kakade god mat, thaimassage, pedikyr, datortid, glass osv sysselsatte vi oss med. Nar klocka borjade narma sig nattetid borjade vi traska oss tillbaka. Vi kom fram till stranden som bestod av en massa javla vatten. kanske inte later sa konstigt men hogvattnet hade stigit sa mkt att vi inte kunde ta oss den vagen tillbaka till vart boende. Vi traskade tillbaka samma vag som vi kommit och borjade ga langs en odelagd skogsvag gjord pa hardpackad sand eller nagonting liknande. Vagen blev smalare och smalare, det blev morkare och morkare...ingen manniska fanns i narheten. Dock verkade manga djur vilja gora oss sallskap i buskarna.. kan tillagga att jag ogillar prassel i buskarna! Bada hade ont i fotterna och valde att ta av oss skorna utifall att vi skulle bli jagade/attakerade eller ett vi helt enkelt skulle bli tvugna att ta till flykt. Nar vi kom till en atervandsgrans med nagra garage och liknade tyckte vi att det var dags att vanda tillbaka. Vande pa klackarna och fortsatte virra omkring..

Anette(med tarar i ogonen)-Ingenting hade kunnat vara varre an detta.
Julia-vi ar iaf fall inte valdtagna.

Plotsligt kommer en liten tuck tuck med 2 danska tjejer spatserandes mot oss.
JIIIIIIPIEEEEE VI VAR RADDADE

Inte ens chafforen hittade till var bungalow sa han korde till en bakant till han och 2 thailanska kvinnor fick folja oss till fots till varat stalle som lag i det morkaste morker bakom typ garage, skjul, bygggrejer och andra otrevligheter. Thaaaaank youuu laaadies=))

Vi sov dock gott trots besokarna i form av myror, hoppande spindlar och kakelackor!

Nu mar vi bast, hittat ett jattefint boende och stranden har ar galet bra!=D life is gooood.

julia

Blev en langre natt har i Koh Lanta an vantat, tror vi behover det efter PhiPhi vistelsen. Har ar det verkligen Chilla som galler. Finns en massa reggie barer och stamningen ar sjukt harlig. Det gillas verkligen just nu. Ar pa ett hej dundrandes slappar humor hehe..

Igar for vi pa en batutflykt till Koh Mookl, och 3 andra stallen som jag inte minns namnet pa. Koh Mook var kanoncoolt, vi fick simma in genom en lang och kolsvart grotta. Vi sag sa gott som inget dar ett tag och  sen efter nagra brostsimtag fick vi plotssligt mota solljuset igen. Vi kom till en strand med palmer och massa vaxter langs klippvaggarna. Riktigt haftigt!

Lite snorkling blev det ocksa, sag en riktigt stor blasfisk under mig, blev sa forbannat radd att jag borjade simma tillbaka till baten, fick da mote av en svardfisk(inte en stor rackare men det behovdes inte for att jag skulle drabbas av en smula panik) sa jag plaskade mig annu snabbare tillbaka pa baten och invantade de andra.

Imorgon vantar en 5h lang batfard till Koh Lipe!

puss!

Anette - Koh lanta, long beach

Dagarna pa Phi Phi var valdigt roliga. Blev inte mycket somn och inte heller mycket sol. Det har regnat varje dag. Men nagra soltimmar har vi fatt. Vi har mest badat, snorklat och festat. Deras beachpartyn var king! Gardagen var latt den basta kvallen hittills. Kopte en big bucket tsm och var med nagra svenskar "the four guys" och korde lekar. Sedan gick vi ner till stranden och dansa och da larde jag och Julia oss att ga ner i brygga. Varat nya partytrick!

Idag innan farjan skulle ga hann vi traffa vara nya vanner "the four guys" och aka banan. Jag skadade mitt revben. Alltsa aldrig mer en banantur for mig. Har akt det 2 ggr och gjort mig illa 2/2...

Just nu befinner vi oss pa Koh Lanta. Det ar jattefint har. Vi bor pa long beach. Och da menar jag verkligen att stranden ar lang. Mega lang. Vi bor i en bungalow jattenara stranden. HUUUR fin som helst. Det finaste boendet som vi haft hittills. Vi betalar 111 kr var per natt. Underbart!

Imorgon ska vi pa en 4 island trip. Kommer bli sjukt kul.
Nu ska vi hitta en bankomat och titta pa en eldshow pa stranden! Kommer nog med bilder imorgon!

jullan-phi phi

phi phi ar en riktigt harlig liten o, det festas pa for fulla muggar fran var sida och denna kvall ar saklart inget
undagtag hehe.

hehe inte varldens mest glamorosa bilder men vill ni se glamorosa bilder det kan ni svanga forbi facebook. Vi sak forsoka fa tid till datorn imorgon ocksa och da blir det bloggen som vi prioriterar forst.

hors gott folk, pussar.

Anette - From Ao Nang

Hej! Det var ett tag sen vi uppdaterade. Vi har helt enkelt haft sjukt mycket att gora. Flygresan var aslang... Vi mellanlandade i kina. Sen blev flyget forsenat till Bangkok. Nar vi kom till Bangkok var klockan 21.00 lokal tid. Sa vi var ganska trotta. Kunde inte sova pa flyget for att en ungjavel skrek omanskliga skrik hela vagen. Julia ville tackla henne. Men det gick tillslut att sova nagan timme. I bangkok ville vi inte stanna for det var laskigt dar. Sa vi kollade om det gick nagot flyg till Krabi eller Phucket. Det gick ett till Phucket 22.40 sa vi kopte en biljett och akte dit. Vi anlande pa natten sa vi tog in pa ett hotell och sov lange. Klockan 12.15 blev vi upphamtade pa hotellet av en minibuss som korde oss till hamnen. Vi akte en farja till Ao nang. Vi gick runt i en timma tills vi hittade varat kara hotell. Ett guesthouse som ar bra! 75 kr natten var! Galet bra.

Vi har varit i Aonang 4 soladagar nu. Forsta dagen traffade vi ett par fran sverige pa minibussen in till ao nang fran hamnen. Vi har hangt med dom i princip varje dag. Gjort utflyter till olika oar osv. Vi har varit pa stranden i ao nang forsta dagen. Sen var vi pa railey beach andra dagen. Tredje dagen var vi pa en trip med fyra oar. Tab, chicken island, poda island och prenang. Prenang var den finaste! Iof var alla sjukt fina. Men prenang tog hem forsta priset. Vi bestamde oss for att aka till den on den fjarde dagen ocksa.

Sa idag var vi dar och klattrade i bergen till en lagun som vi badade i. Livradd var jag! Galet brant berg. Men det gick bra eftersom jag overlevde farden. Vi har sett vildapor med deras bebisar. Hur gulliga som helst! Sen har vi atit massa god mat och snorklat lite. Men jag sag en orm efter 3 min sa jag vagade inte fortsatta... Vi har tagit flera bilder men vi kan inte lagga ut nagra an. Kanske snart! Ska lana Malin och Zackes dator.

Imorgon aker vi vidare till Phi Phi. Dar blir vi nog kvar i 5 dagar. Vi ska bo i en bungalow vid stranden. Hur nice som helst. Langtar! Fest har jag hort inte gar att undvika dar. Sa de blir lite av det ocksa. Jag lever livet har nere! I love it! An har jag inte brant mig natt. Men det kommer sakert...

Jag skriver igen sa fort jag kan! Lovar att vi ska bli battre nu. Bye

Anette - Evig väntan...

Ska kanske även jag, Anette, skriva ett blogginlägg? Jodå:) Just nu sitter vi på Arlanda och gör absolut ingenting. Och det har vi tänkt fortsätta med i 8 timmar till. Vi valde att ta 06.30 flyger för att vara säkra på att vi skulle hinna fram på ett och ett annat sätt. Man vet aldrig hur vädret ska bli osv. Bättre att vara på den säkra sidan tänkte vi. Så nu får vi sitta här istället och gruva oss...

Som två tokskallar vi är märkte vi efter ca en timme att det fanns vagnar att lägga ner våra ryggsäckar på! Då var våra ryggar redan halvbrutna. Men det är sånt man får ta när man inte har huvudet på skaft. Nu är det bara 13 minuter kvar av datortiden. Vi har allstå suttit snart i 1,5 timmar. Skorna har jag slängt av mig. Ovarmt med joggingskor? Hatar skor överhuvudtaget! Älskar att vara barfota:) Och snart ska jag få vara det, skönt!

Våra ryggsäcker är galet tunga. Ska tusan anlita en väskbärare... Längtar inte till att vandra omkring med den där väskan i värmen som vi ska till. Jag kommer hamna på mitt så kallade "wajn-humör". De som umgås med mig ofta vet precis vad det är! Julia har inte sett mig i det stadiet. Hon vet inte vad som väntar henne...hehe. Nej, jag är en lurig prick. Men nu fick jag det att låta jättefarligt. Så farligt är det inte Julia!

Snart ska vi ta oss en hamburgare på Mc Donald´s. Smarrit! Sen ska vi väl göra... inget? För det finns INGET att göra på denna flygplats. Julia tyckte att vi skulle leka dektektiv eller nått. Blir väl nått sånt. Med våran fantasi blir det väl nått bra. Vi är väldigt lättroade.. Tur det!

Det kändes hemskt att lämna alla kära där hemma måste jag få säga. Krokodiltårarna var inte långt ifrån ögonvrån. Men jag höll dom inne. Det här har jag längtat efter sjukt länge! Jag kan ju inte få ångest då? Utan nu ska vi ha sjukt ball och jag måste bli av med min mage som skriker nervositet. Jag kommer ju hem! Och då får jag träffa alla som jag redan saknar. Jag är ju bara 7 veckor bort...7 veckor var det ja! Mina kära vänner, jag saknar er redan!

Nu ska jag sluta skriva och göra nått bättre. Eller just ja, det finns ju inget annat att göra. Men tiden är som sagt snart slut. Det var iaf skönt att öppna upp mina tankar. Nu ska jag knyta på mig dojjerna och vandra mot Mc D. Puss och Kram! Jag skriver snart igen. Oklart när... Håll utkik!

Julia - Arlanda

Nu pirrar det i magen kan jag säga. Sjukt nervös för Anette har smittat av sig en rejäl dos nervositet på mig tror jag. Nä nu ska jag lägga pirret åt sidan och tagga upp istället....shiiiiitt så kul och spännande! Planet till Bangkok går inte förrän 18.30 ca så vi är ju här i sjukt god tid, men hur fördriver man den tiden är ju frågan!?
-jo, det gör datorn och donken! thanks.

har inget vettigt i tankarna nu så vi hörs senare :)

/julle

Välkommen till min nya blogg!